Posao ostavite na poslu (da, stvarno!)
Očuvanje ravnoteže između poslovnog i privatnog moguće je, a jedan od ključnih trikova za postizanje navedenog je da jasno odredite kada vaš radni dan počinje i kada završava.
S obzirom na to da je posao često udaljen samo nekoliko klikova na mobitelu, lako je upasti u zamku provjeravanja e-mailova i rješavanja zadataka izvan radnog vremena. Ovo potvrđuje i podatak da čak trećina zaposlenika e-mailove čita van radnih sati.
Zato, bez grižnje savjesti, isključite obavijesti i posvetite se stvarima koje vas ispunjavaju – bilo da je to druženje s obitelji, prijateljima, omiljeni hobi ili samo kvalitetno ljenčarenje. Nitko nije produktivan u 22 sata navečer dok odgovara na e-mailove, a ni vi ne morate biti. Postavljanjem jasnih granica, sačuvat ćete energiju i točno znati kad radni dan službeno završava.


Iskrenost prema kolegama i šefovima – ključ uspjeha
Ako želite postaviti granice na poslu, važno je da budete iskreni prema kolegama i nadređenima. Ako ste zatrpani obavezama, nemojte se ustručavati tražiti pomoć ili prilagodbu zadataka. Dobar šef će cijeniti vašu otvorenost i želju za kvalitetnim radom.
Nemojte se bojati reći kad vam je svega preko glave. Ako vam treba pauza ili preusmjeravanje zadataka, slobodno to recite. Kvaliteta uvijek pobjeđuje kvantitetu. Jasna i profesionalna komunikacija olakšat će vam suradnju s timom i pomoći da zadržite zdrave granice.
Naučite reći “ne” bez grižnje savjesti
Svi smo se barem jednom našli u situaciji da nas netko zamoli da preuzmemo dodatni zadatak koji nije baš u našem opisu posla. I premda je fleksibilnost super, važno je znati kada reći “ne”. Ako osjećate da bi vas dodatni zadaci izbacili iz ravnoteže ili nisu vaša odgovornost, nemojte se bojati ljubazno odbiti.
Kvaliteta vašeg rada i vaša mentalna stabilnost važniji su od toga da ispadnete “superheroj” koji sve stiže. Odbijanje nije znak slabosti – to je znak da znate postaviti prioritete i cijenite vlastito vrijeme.


Planirajte pametno i držite se rasporeda
Jedan od najboljih načina da izbjegnete rad izvan radnog vremena je dobra organizacija. Planiranjem ćete se lakše držati rasporeda i izbjeći stres. Napravite listu prioriteta i fokusirajte se na najvažnije zadatke.
Organiziranost vam pomaže da bolje upravljate svojim vremenom, što znači više slobodnog vremena za stvari koje volite. S dobro isplaniranim danom, manja je šansa da ćete se osjećati pretrpano i prisiljeno raditi do kasno.
Zaključak: Ravnoteža je moguća!
Održavanje ravnoteže između poslovnog i privatnog života zahtijeva trud i odlučnost, ali dugoročno se itekako isplati. Bez obzira na to je li riječ o isključivanju tehnologije nakon radnog vremena, otvorenoj komunikaciji s kolegama ili učenju kako reći “ne”, svaki mali korak vodi prema boljoj kvaliteti života.
Ne zaboravite – briga o sebi nije luksuz nego nužnost. Kad jednom uspostavite zdrave granice, bit ćete sretniji, produktivniji i spremniji za sve izazove koje posao nosi. Zato hrabro napravite prvi korak i uživajte u boljem balansu između posla i privatnog života!
Autor: Snježana Šimić
