Novi posao često sa sobom donosi uzbuđenje, ali i stres.
Prošao si krugove selekcije i baš ti, zahvaljujući trudu i naporima, pokazao si se kao najbolji kandidat. Čestitamo! No, budimo realni, prvi dani (a nekada i tjedni) na radnom mjestu mogu biti zbunjujući i stresni. Čini ti se kao da svi oko tebe znaju što rade, svi su uhodani, a ponekad ti se čini kao da pričaju neki drugi jezik. U stvarnosti ti možda samo nedostaje stara rutina, poznati kolege ili osjećaj sigurnosti i onog poznatog.
Ako ti ovo zvuči poznato, ovaj tekst je baš za tebe! Donosimo ti 5 konkretnih savjeta kako se lakše prilagoditi novoj radnoj sredini – bez da izgubiš sebe u tom procesu. Jer znamo – svaki novi početak je težak.


Osjećaš se izgubljeno? To je sasvim normalno.
Dolaskom u novi ured, okružen si novim licima, nepisanim i pisanim pravilima, a koliko je tek novih informacija…Bilo bi neobično da se u ovim okolnostima ne osjećaš kao „riba na suhom“ no bez brige, svi su jednom bili novi. Ovaj osjećaj nije znak da ne pripadaš – nego da ti je stalo i da se želiš pokazati u najboljem mogućem svijetlu.
Savjet: Ne forsiraj, ne moraš sve znati odmah. Fokus prebaci na male korake. Odabran si za poziciju jer si pokazao da si najbolja opcija za ovo radno mjesto. Ugasi onaj mali glas koji ti govori suprotno i fokusiraj se na sve ono što već znaš. Učenje je proces, prepusti mu se.
Zbunjuje te novi sustav ili proces? Pitaj odmah.
Ako misliš da ćeš zbog postavljenih pitanja izgledati kao neznalica – u krivu si. Svako radno mjesto ima svoje specifičnosti, a postavljanjem pravih pitanja upoznaješ procese dubinski. Kada postavljaš pitanja, čak i onda koja nisu izravno vezana za tvoju poziciju, pokazuješ interes i želju za cjelovitom izgradnjom slike poslovanja.
Savjet: Nešto ti nije jasno? Zapiši. Prvom prilikom prođi kroz sva relevantna pitanja s kolegom ili nadređenim. Ovo je tvoja prilika da preuzmeš kontrolu nad učenjem, a pokazuješ i inicijativu i odgovornost.


Osjećaš se usamljeno? Poveži se s kolegama.
Možda radiš remote, možda je posao jednostavno takav da ga obavlja jedna osoba ili možda jednostavno nema puno preklapanja u odgovornostima i dnevnim zadatcima među kolegama. Koji god bio razlog za osjećaj usamljenosti, sjeti se da radno mjesto čini zajednica. Jedna od prvih stvari koju trebaš učiniti je povezati se s kolegama, iz svog, ali i iz drugih odjela.
Prema istraživanju portala MojPosao.hr, međuljudski odnosi u određenoj mjeri važniji čak i od povišice. Odnosi među kolegama ključni su za tvoje zadovoljstvo, ali i dugoročni uspjeh. Zašto? Jer olakšavaju komunikaciju, grade povjerenje i čine posao manje stresnim. Uostalom, na poslu provodimo većinu svoga dana – treba iz njega izvući maksimum.
Savjet: Predstavi se kad nekog novog upoznaš. Ako ti se netko čini simpatičan ili zanimljiv, pozovi ga na kavu. Osmijeh, znatiželja i nekoliko iskrenih pitanja recept su za uspjeh.
Želiš se uklopiti? Ne zaboravi tko si.
Kada se javi osjećaj da „stršimo“ inicijalna reakcija za mnoge je da se maksimalno uklopimo – da postanemo gotovo neprimjetni Želja za uklapanjem među kolege ne znači da treba zaboraviti na svoju autentičnost. . Ipak, činjenica je da je razlog zašto su baš tebe odabrali za poziciju ta što si se na neki način isticao. Ne zaboravi to.
Savjet: Promatraj kako stvari funkcioniraju, koja su nepisana pravila, ali ipak zadrži ono svoje. Nemoj se bojati isticanja. Na sastanku daj prijedlog, podijeli ideju. Ljudi cijene autentičnost.


Osjećaš pritisak da sve odradiš savršeno? Postavi si male ciljeve.
Osim uzbuđenosti, dolazak na novo radno mjesto sa sobom nosi i osjećaj da se moramo iskazati. To naravno nije loše, zapravo je poželjno – ipak sve ima svoju granicu. Novi si, nitko od tebe ne očekuje da sve učiniš savršeno, pogotovo ako si u novoj branši ili na početku karijere. Umjesto da sve pokušavaš odjednom, zadatke probaj razlomiti na manje korake. Ovako ćeš bolje razumjeti i procese, zašto se nešto radi na određeni način, a umanjuje i mogućnost za brzopletost i otvara vrata za postavljanje pitanja i ulazak u dubinu posla. Dakle, kada tek dođeš na novo radno mjesto – postavi si nekoliko ostvarivih ciljeva za prve tjedne.
Savjet: Ciljevi mogu biti jednostavni – nauči jedan novi alat, postavi dnevni plan, upoznaj tri osobe, na sastanku postavi jedno pitanje. Svaki mali korak gradi tvoju rutinu i sigurnost.
Zaključak:
Nitko ne postaje dio tima preko noći. Ako se osjećaš kao da “stršiš”, to samo znači da si izvan svoje zone komfora, a to je upravo mjesto gdje se događaju najveći pomaci
Daj si vremena, njeguj odnose, budi otvoren i slavi male uspjehe. Tvoje mjesto dolazi i možda je bliže nego što misliš.